';

Ce ati alege intre VW Golf, Opel Astra si Ford Focus?

Posted by 19 Iun 2013
Category: Reviews
Tags: , , , , , , ,

Nu de putine ori am fost intrebat care dintre cele trei compacte ar fi cea mai potrivita alegere… Si tot de atatea ori raspunsul a fost invariabil: depinde de asteptari. Fiecare dintre aceste trei modele reprezentative pentru piata auto second hand din Romania au atat puncte forte, cat si puncte slabe pe care as vrea sa le discutam impreuna…

Masinile de origine germana au fost intotdeaua prima optiune a romanului cand vine vorba despre achizitia unei masini second hand. De-a lungul anilor, aceste compacte teutone si-a consolidat o buna imagine, mai ales prin prisma fiabilitatii exemplare, performantelor dinamice si deprecierea mai redusa in timp a pretului de achizitie. Insa ca orice masina, chiar si cea germana nu are numai puncte forte. Dar hai sa le luam pe rand, intr-o ordine aleatoare…

golf

VW Golf

Relevanta pentru puterea de cumparare a romanului este in acest moment cea de-a cincea generatie care a fost fabricata in perioada 2003 – 2008.

Puncte forte: Devalorizarea in timp este printre cele mai reduse din segmentul compact. Astfel dupa o utilizare de cativa ani, proprietarul isi poate recupera o mare parte din suma investita. In plus, rata defectiunilor costisitoare este destul de redusa.

Puncte slabe: Un punct nevralgic il poate reprezenta instalatia de climatizare din cauza functionarii neregulate a gestiunii electronice. Alte necazuri mai provin de la slabirea sistemelor de prindere a plansei de bord, precum si zgomotele generate la viteze mari de chederele geamurilor.

astra

Opel Astra

Cunoscuta si sub numele de Astra H, cea de-a treia generatie a fost fabricata intre anii 2004 si 2008.

Puncte forte: Se impune prin calitatea buna a fabricatiei, rata redusa a defectelor posibile, precum si pretul avantajos la cumpararea la valoare second hand. Mai puncteaza prin gama variata de propulsoare, dar si prin costul moderat al pieselor de schimb.

Puncte slabe: O mare parte a problemelor aparute in exploatare au vizat instalatia electrica, fiind semnalate aprinderi nemotivate ale unor martori luminosi, precum si functionari neregulate ale instalatiei audio. Pe lista de nemultumiri, utilizatorii au mai adaugat antifonarea si chederele folosite atat la etansarea habitaclului cat si a blocurilor optice.

focus

Ford Focus

In acest moment, cea mai apreciata versiune este cea de-a doua generatie Focus, fabricata in perioada 2004 – 2011.

Puncte forte: Una dintre cele mai rentabile oferte la valoare second hand, compacta Focus se impune prin raportul avantajos dintre rata posibilelor defectiuni, calitatea fabricatiei si pretul de achizitie. Multi proprietari s-au mai declarat multumiti de sistemul de franare ferm, tinuta de drum exemplara, precum si echiparea standard consistenta.

Puncte slabe: La primele loturi fabricate au fost semnalate probleme cu etansarea habitaclului, precum si aprinderi nemotivate a unor martori luminosi din plansa de bord. A mai fost remarcata o durata de viata relativ scurta a ambreiajului, insa defectiunea este influentata si de stilul de condus.

Acestea ar fi caracterizarile succinte ale principalele oferte second hand din segmentul compact. Insa haideti sa completam aceste descrieri pe baza experientei voastre… Va astept comentariile mai jos…

74 Comentarii

Seat leon

Răspunde

    opel astra gtc

    Răspunde

    VW este cel mai putin fiabil din lista, deschide-ti ochi romani!

    Răspunde

Personal as opta pentru un VW Golf . Pe langa ca are un design mult mai placut decat celelalte (pe astra parca au aruncaat table cu furca …. ) este si fiabila .

Deci , apreciez VW Golf .

Răspunde

    Golf iti place pt. ca nu poti sa intelegi mai mult de atat, iubitorii de VW nu pot mai mult de atat, nu ar opta never ever pt. o Alfa Romeo sau pt ceva cu stil, Focusul in schimb este cea mai buna varianta din punctul meu de vedere, se conduce intradevar exemplar, i da clasa la Golf la manevrabilitate si la motorizarii, cel putin cele pe benzina sunt mult peste cele oferite de VW, plus ca arata mult mai “sexy” decat Golful care este sec si are o forma conventionala si comunista.

    Răspunde

      Daca ar fi fost comparatia intre Golf si Alfa (159) sunt convins ca multi “golfari” ar alege Alfa…dar in situatia data Golful este cea mai buna alegere.

      Răspunde

      ce motorizari are golfu pe benzina si ce are fordu…..fa o comparatie si dupa aia comenteaza daca nu sti!!!!!

      Răspunde

        pai are cam aceleasi motorizari, doar ca Fordurile au cuplul mai mare.

        Răspunde

        pai la motoarele pe benzina Fordul e cel mai bun , la diesel e invers

        Răspunde

          raducu nui adevarat ce spui diesel fordu foarte bun si la benzina asta h este foarte buna golful nu are o motorizare asa de acceptabila

      Intr-o oarecare masura ai dreptate, dar Alfa la noi in Romania nu e asa apreciata din cauza costurilor putin ridicate la piesele de schimb. Motoarele pe diesel de la Alfa Romeo nu ofera fiabilitatea nemuritorului 1.9 de la Vw.

      Răspunde

        De acord cu tine 100%

        Răspunde

      iti cumper masina sa te folosesti de ea nu sa se foloseasca ea de tine
      daca intelegi ce vreau sa zic sustinator de alfa

      Răspunde

Sincer nu as alege niciuna din mai multe motive printre care se numara faptul ca nu iesi in evidenta cu o asemenea masina , pe romania gasesti numa forjaturi si majoritatea neingrijite si niciuna nu iti da senzatia se sportivitate (daca nu optati pt un GTI) aceste masini au fost in trend undev in 2008 . Sincer recomand o masina japoneza precum mazda 3 1.6 i la 105 cai sau Toyota camry . Preturi putin mai ridicate si intretinere mai pretentioasa dar si placerea cndusului este pe masura . Daca e opteaza pentru ceva european nu contest VW GTI pentru sportivitate si o intretinere mai amanuntita din partea proprietarului sau un seat leon . bafta

Răspunde

    si tu alegi toyota ca sa iesi in evidenta? las-o moarta ca irosesti timpul celor care citesc …

    Răspunde

    tipic romanesc, angajat cu minimum pe economie, se imbraca in second hand, dar vrea sa iasa in evidenta. Ma scutesti? am intrat aici ca sa citesc de ce una si nu alta, urmeaza sa-mi cumpar masina pana in 5000euro, prefer benzinar pentru ca nu circulam prea des, ne trebuie de dute vino sa nu stam dupa tren-autocar.
    consider ca am facut o alegere.
    dar alegerea nu am facut-o pentru a ma afirma.

    Răspunde

Clar VW Golf. Este cu o clasa peste ford si opel. Plus designul si calitatea materialelor mult mai buna, iar motoarele si transmisiile sunt foarte fiabile si rezistente. Personal as alege VW Golf

Răspunde

    In special 2.0TDI! la care cedeaza tot pe rand…
    Am un Golf V 2.0 TDI BKP din 2007 si o Astra H 1.7CDTI Z17DTH. Ambele masini sunt exploatate in regim de taxi. Opelul de 4 ani iar golful de 1 an.
    La opel pe langa faptul ca piesele sunt chiar ieftine (foarte ieftine) nici nu am avut lucrari mari inafara faptului ca la 195.000 Km i-am schimbat turbina si kit-ul de ambreiaj (acum are 265.000). in schimb la Golf in doar 1 an am schimbat injectoare (reconditionare), pompa de inalta presiune, pompa de ulei, ambreiaj, volanta, turbina de 2 ori in 50.000 km…
    Nu hulesc VW insa 2.0TDI BKP e un rebu (parere personala)… Din ce am auzit 1.9TDI, 2.0TDI BMP si benzinarele sunt mult mai reusite.
    Un opel mult mai ieftin si mai uzat il depaseste net la fiabilitate + interenire mai scumpa la Vw

    Răspunde

      corect, golf-ul se strica tot timpul, da multe erori in bord!

      Răspunde

    o clasa peste, serios? la G5 ai clima dubla? ai parbriz Incalzit?
    chiar de design te-ai luat, nu vezi ce fata bleaga are golful???
    de unde le scoateti pe astea nu stiu…..

    Răspunde

VW Golf

Răspunde

Sau noul Hyundai I30?

Răspunde

1 FOCUS
2
3
4
5 VW
.
.
.
.
.
.
.
.
# OPEL

Răspunde

Din punct de vedere al clasei este o comparatie echitabila intre cele 3, din punct de vedere al preturilor, VW Golf este peste cele doua daca am compara versiuni asemanatoare (an/rulaj/motorizare)…asadar cine vrea Golf trebuie sa puna vreo mie de coco in plus cel putin.
Ca sa raspund la intrebare:
Benzina: Ford Focus 1.6l
Diesel: VW Golv 1.9 TDI

Răspunde

cel mai bun raport calitate-pret il are focusul , golful este supraevaluat din cauza spiritului de turma specific natiei.

Răspunde

    asa este…..,(nu detin nici una dintre cele trei}

    Răspunde

    spiritul de turma sa creat dintrun motiv CALITATE si nu e doar in Romania CI IN TOATA EUROPA
    ura fata de calitate o manifesta zgarcitii care cred ca pot cumpara ceva mai bun cu bani mai putini

    Răspunde

    corect!
    in ziua de azi cumperi ceva la care intretinerea este mica. iar la cum avem drumuri se cam investeste bine in intretinere

    Răspunde

in afara de ceea ce se prezinta aici, personal…. as alege un Golf 4 sau Golf 6! sunt mult mai prezentabile ca masini si fiabile! 5-ul mi se pare o masina…. ca sa fie la numar acolo…sa nu ramana in urma cu productia!!!

Răspunde

Focusul este mult mai tineresc si sportiv, tinuta de drum este exemplara intr-adevar, cei de la VW au angajat 10 ingineri de la Ford sa le proiecteze suspensia multilink de pe Golf 5 si nici macar pe noul Golf nu e disponibila pentru toata gama de motorizari.Iar motorizarile pe benzina ale Fordului sunt peste cele oferite de VW, nu CP fac diferenta ci transmisia, cei care au condus un Focus 1.6 TI-VCT sau de o cilindree mai mare stie despre ce vorbesc.Totodata Golful a devenit banal la noi in tara, doar un GTI mai intoarce capetele, dar si asta din pacate si-o ia urat de la variantele ST si RS ale Focusului.Opelul castiga mult la capitolul intretinere si consum, designul este ok, dar tinuta de drum e bazata mai mult pe confort decat pe sportivitate.

Răspunde

As alege Focusul apoi Astra iar Golful ii las pe altii sa-l platesca la prêt mult mai ridicat ca celelalte 2,iar in schimb sa aiba doar o finisare a interiorului usor superioara celorlalte doua in rest nimic in plus. si sincer sa fiu golful 5 a fost unul dintre cele mai nereusite golfuri.Motorul cel mai raspandit este si cel cu cele mai mari probleme(2.0l tdi 140cp)in plus destul de zgomotos fata de dieselurile focusului.Astra are un raport calitate corect, insa fiabilitatea lasa de dorit-ca de altfel mai toate opelurile din ultimii ani.Focusul are un raport prêt/calitate bun,motoare bunicele,finisare buna si nu are nici designul de “semi monovolum” cum este golful.Deci as alege Focusul.in plus motorul in 3 cilindri pe benzina de pe ultima generatie de focus are cateva recorduri mondiale la activ.La Golf nu-mi amintesc de asa ceva….merci

Răspunde

Folosesc un Mercedes e class,dar dacă ar fi sa aleg din cele 3 mentionate de dumneavoastra as alege Ford focus ,si de ce ? Mă ocup de mașini si am avut zeci de modele golf ,Opel si focus ,cea mai fiabila si care nu mi-au făcut probleme a fost fordu ,un consum foarte mic mă refer la cel de 1,6 disel in jur de 4,5 afara si pana in 6 oraș , dar romanul sa obișnuit cu golfu care o vedem pe strada 1 din 4 mașini ,intradevar ca si calitate este golfu dar scumpă de intretinut ,eu as alege fordu 100%,cel după 2007 ,sunt niște modele care nu se compara cu cele dinainte de 2000,

Răspunde

    simteai nevoia sa ne spui ca ai un E… Hai lasa-ne in “saracia” noastra, noi n-avem decat de golf, astra si focus…

    Răspunde

de ce nu sa facut comparatie intre modelele anterioare ..golf 4 ar fi peste opel si focus ( ca modele anterioare )

Răspunde

    tot focus e mai bun

    Răspunde

    banuiesc ca esti posesor de G4, comparatia nu s-a facut deoarece sunt masini concepute in secolul trecut, si daca ai veni si cu argumente referitor la afirmatia ta ar fi minunat, comparativ cu focus la acea vreme diferenta mare o facea suspensia independenta care Ii oferea mai mult confort si stabilitate fata de G4

    Răspunde

sunt multi necunoscatori pe forum care isi dau cu pararea fara sa cunoasca…probabil niste putoi care abia si-au luat permisul…fara comparatie vw e superior fordului…eu am un vw si un ford din acelasi an…nu poti compara dpdv al tablariei,al detaliilor,al cutiei de viteze,pana si sunetul motorului difera,modul cum lucreaza pana si amortizoarele,etc…intradevar e diferenta de pret la intretinere…nu zic ca vw nu e defectos,dar la ford iti pica lejer injectoarele,volanta,turbo,egrul…mult mai repede ca si la vw(vb de 1.9 tdi)

Răspunde

    la cum scrii esti posesor de g5, detalii la g5? Insemna ca nu te-ai uracat in viata ta in focus, si mai lasa basmele cu picatu lejer a injectoarelor, EGR-ului si mai ales a volantei care la vw Generatia a 5-a pica cam la 60.000, sa nu mai vorbesc de cei cu 4motion.

    Răspunde

      sunt de acord cu sorin.ford e mult peste vw.sunt obsedati voi de vw aveti o parere prea buna despre vw dar din pacate ford se p*** pe el din orice pozitie inclusiv pe passat.aici ma refer la mondeo nu la focus

      Răspunde

        fiabilitatea masinilor o dau producatorii de piese , ford este o masina construita din cele mai ieftine piese (boch nici macar nu testeaza piesele pt ford pt a avea un pret mic )deci cand cumperi ford e loterie curata ca la orice chinezarie, se poate strica in primele luni de functionare cea ce e cel mai probabil sau
        te poate tine mult si bine (am acasa un mixer chinezesc din 92 si merge inca)
        Daca vrei sa vezi care masina e mai buna intrebati mecanicii auto la eii ajong alea cu problem nu alea bune

        Răspunde

Răspunde

comentarii si pareri…

Răspunde

Golful este o masina mai scumpa fata de Focus si Astra in care regulat trebuie sa bagi bani,dar la care calitatea materialelor si tinuta de drum este superioara .Focusul ofera optiuni ,care pe Golf si Astra nici macar nu le intalnesti la nivel de echipare superior,fiind o masina care ofera un raport calitare pret foarte bun.Astra este o masina usor de intretinut si atat.

Răspunde

    Ce optiuni ofera focusul pe care la golf si astra nu le intalnesti?

    Răspunde

      una ar fi servodirectie ajustabila,

      Răspunde

    din potriva , focusul are o tinuta la drum mult mai buna decat golful.

    Răspunde

eu as lua opel ca e mai buna la mai multe
1 consum mic
2 preti acceptabil
3 design mai frumos (nu e ca cutie ca golfu)
4 putere mai mare si performanta la drum
5 piese ieftine si repede de gasit .

Răspunde

    astra h piese ieftine haha volanta 2700 lei
    ulei in vasul de expansiune 2000 lei si astea sunt uzuale cine stie ce surprise iti mai ofera de se scarpina macanicul cu stinga in dreapta sa nu vorbesc de martori aprinsi in bord fara motiv
    nu va imbatati cu apa rece golfurile au pret ridicat pentru motive bine intemeiate
    eu zic sa va luati adidasi din piata si haine de la chinezi ca sunt mai bune ca alea originale doar cei ieftin e bun si cei scump e rau

    Răspunde

VW Golf. Am avut un golf 4 variant timp de 2 ani si nu am bagat nici un ban in ea,inafara de ulei filtre si placute de frana.Am cumparato eu la 289.000 km si i-am facut in jur de 90.000 in acesti 2 ani fara sa ma ating de motor.

1.9 TDI – 101cp

Răspunde

    si cu “cati” km ai dat-o? :)

    Răspunde

golf nu se compara cu alte mesini :P desi eu am astra h

Răspunde

am un astra din 2001 si pot sa spun atat ca nu am probleme cu motorul sau cu altceva la el, in afara de banalul schimb de ulei care trebuie facut, prefer astra dinainte de 2004 si cu motor de 2.0 dti 16v, masini reusite si puternice.
golful e mult prea intalnit in romania, nu ca astra nu ar fi, dar la astra primeaza 1.7 diesel care are multe bube, lucru aflat din mai multe surse. ca ford nu pot spune decat ca am un transit care e condus pe distante mari, tot din 2001 si nu am absolut nici cea mai mica problema cu el, nu pot spune insa nimic in legatura cu focusul pentru ca nu am avut de a face, momentan, dar in viitorul apropiat o sa imi iau si un focus.

Răspunde

Golf, fara sa stau prea mult pe ganduri

Răspunde

Golful a fost dpvd tehnic un dezastru. Si inca este.

Cu ochii inchisi as merge pe Focus. Toate generatiile de focus au fost cu mult peste golf, cu exceptia dieselelor de pe Focus I.

Răspunde

    ba baiatule cand ai visat filmu asta ? dute cu fordul tau cu tot . nici una nu se compara cu vw .

    Răspunde

Parerea mea este ca golful este o masina reusita am un golf 5 din 2007 cu care am facut 110000 km din care cam70000 numai in bucuresti.Nu am schimbat nimic major decat ulei filtre placute distributie si 2 bielete , este cel de 1.9 tdi 105 cai.Chiar acum cand scriu ma aflu cu el in antalya si parca de la drumul asta trage mai napraznic, s au mai curatat injectoarele, consum mediu cu clima pornita 5, 5 mers constant120-140 km / ora.ma intorc in tara pe 05 07 2013 si vreau sa l vand.jur ca e super masina am si un bmw x 3 dar eu ma impac mai bine cu golful 0724554282

Răspunde

Am ales si eu focus din astea 3,l-am cumparat toate bune si frumoase vreo 2 luni..dupa au inceput sa pice piese tata…ba o broasca de la usa,ca nu mai mergea inchiderea,ba cate un senzor de 300-700 lei,iar acum a picat turbina…cea mai mare greseala am facut-o cand am cumparat focusul..si am mai avut unul inainte,generatia dinaintea lui..din 2004..atunci mi-au picat doar injectoarele..in rest nimic..dar asta ma necajeste si nu stiu cum sa scap de el cat mai repede…In concluzie,vand ford focus 2006 1.6tdci ! :))

Răspunde

ASTRA clar este top la fiabilitate (mai ales diesel).
Golf poate doar 1.9 este mediocru….restul sunt pusculite fara fund, total nefiabile.
Focus este OK dar cam pica anumite piese dupa 4-5 ani. Cel mai fiabil este in special 2.0 TDCI.
Am lucrat in service la VW si Opel peste 15 ani si stiu ce zic.

Răspunde

Locul 1 Toyota Prius
Urmeaza 7 locuri libere si pe urma urmeaza ….restul lunii …asa numesc eu masinile populare

Răspunde

    ai mers cu asa ceva?
    ai vazut-o cum arata?
    nu iti pasa da banii tai?

    Răspunde

Fiat Bravo,modelul nou,dupa 2007.
Design superb,motoare de ultima generatie,cutie in 6 trepte la motoare de 100 cp,consum mic,foarte fiabila.
Si se gaseste la acelasi pret cu cele 3,fiind model nou.
E o masina pt cunoscatori.

Răspunde

Mai lasati ma cu porcariile clar vw golf conduce detasat prin tehnologie si motorizari imi spun fanii ford ca fordul are motorizari super pe benzina, da tare, nu dar de 1.8tsi sau 2.0tsi sau 1.4 tsi 170cp ati auzit zi mi un motor bun pe benzina la ford inafara d 2.5 turbo de pe ST de 225 de cai? Da o fi bun ala de 1.3 60 cp si un fas de pe fiesta asa ca am incheiat cu fordul nu mai zic a vopseaua de pe ford e un cacat si se exfoliaza toata in ultimul hal asa ca sa ma lasati cu fordul ah si inca ceva fordul are 4motion?

Răspunde

VW Golf e o masina etalon in clasa. Toti producatorii de masini se chinuie sa se apropie de Golf. Normal ca toti cei care nu si-a permis un VW vor spune verzi si uscate despre el. Dupa ce ai condus cativa ani un VW nu te vei apropia de Ford sau Opel=Chevrolet. Cu Golful mergi pe autostrada cu 160km/h mii de km fara sa te nauceasca de cap. La Chevrolet sau Ford insonorizarea si materialele lasa de dorit.
Pentru cei care vorbesc de rau Golf le spun doar atat:
“Vulpea care nu ajunge la struguri zice ca-s acrii”.

Răspunde

    nu-i chiar asa, pe langa faptul ca diferenta de pret nu cred ca este mare, unii aleg aspectul, altii pretul, altii perfomantele, altii merg pe istorie.

    Răspunde

    ai dreptate de 10 ani ma amagesc cu opel si ford si am avut astra h astra g diesel ford fiesta benzina focus benzina Renault clio megane (detin un delivery)si mam hotarit sa iau un golf sa vad cee tot vorbeste lumea DIFERENTA DE LA CER LA PAMANT
    se vede atentia data micilor detalii

    Răspunde

    cu ford escort 1.6 90 cai ma duceam lejercu 200 pe autostrada cu 3perwsoane in masina,
    in ro cu 180
    cu golfu faci orice caruta……

    Răspunde

vorbiti ma nene din ce stiti. fan vw golf am avut de la 2 pana la 4. 3-u l-am avut pe 4 motorizari diferite. va spun din ce am observat ca 4 nu`l intrece pe 3 niciodata sau 3-ul pe 2. golf 2 am avut 1.8gt masina simpla fara calculator fara nimic am vandut-o la 270 mii fara rugina ! acum am astra si sincer e mai bun ca golf 4. golf 4 e o masina basinoasa la fel ca si piesele ei. deci opel e foarte bun. luati cu incredere. mai ales variantele 1.6 benzina si 1.7 diesel. eu am 1.6 benzina 200mii km cumparata la 160 si ceva. n-am schimbat decat placute fata, spate. si consumabilele bineinteles

Răspunde

am vw golf,luati-va ford,ve-ti vedea de ce mai tarziu.

Răspunde

Prima optine pentru mie ar fi asa :
1.Golf 2.0TDI 170 cp
2.Golf 1.4 TSI 170 cp
3.Golf 1.6 FSI
4.focus 1.6tdci
Clar volkswagen ii da clasa la ford.Eu am avut focus pe benzina si sincer nu am fost multumit de el,de aceeas numai am ford ^^

Răspunde

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va aparea pe site.

*

Kia Sorento – design nou, interior rafinat și motoare revizuite


Noul Volvo XC90 – cel mai mare model din gama constructorului scandinav a ajuns la a doua generație


Renault Sport R.S. 01 – un supersportiv cu gene din motorsport


Skoda Fabia a ajuns la a treia generație


McLaren a lansat variante hardcore ale modelelor 650S și P1


“Prima mașină” – posibil program guvernamental pentru tineri


BMW Seria 2 Active Tourer – două premiere pentru bavarezi: monovolum de familie și tracțiune față


Lumea auto vireaza spre mobile! Tu?


Conferinta Autovit.ro – Evolutia pietei auto in primul semestru din 2014


Încep lucrările la pasajul rutier subteran de la Piața Sudului din București